Skoky na trampolíně mohou výrazně obohatit život

Systematický pohyb, nejlépe prováděný každý den či i alespoň obden přináší zajímavé výsledky. A to stačí věnovat skákání na trampolíně pouhých deset až patnáct minut, tedy žádné obtížné a zdlouhavé cvičení, jaké vás čeká v posilovně nebo ve vydýchaném vzduchu při hodině aerobiku. Zdravotní dopady tohoto pohybu jsou prověřené mnohaletým výzkumem, na němž se podíleli i američtí astronauti, kteří pružnou podložku využívali při tréninku orientace v prostoru a koordinace pohybů, a pak po návratu z oběžné dráhy při posilování ochablého svalstva, rozproudění lymfy a posílení imunitního systému.skákání na pláži

Pohyb na čerstvém vzduchu dělá divy

Trampolíny se vyrábí v několika základních verzích a jednou z nich je i výrobek určený do interiéru. Jsou to kruhové odrazové plochy o průměru kolem jednoho metru a jsou skutečně vhodné pro menší výskoky a spíše pro rozcvičování a dětské poskakování, než pro výrazné dynamické cviky.
Největší prospěch máme z velkých průměrů nad 300 cm. Ty se musí instalovat tam, kde je dostatek prostoru nejen kolem trampolíny, ale hlavně nad ní. Nejčastěji se usazují na zahradní trávník. O prospěchu tohoto pohybu již bylo sepsáno mnoho řádků, ale ten základní se příliš často nezmiňuje – důkladné okysličování mozkové tkáně a ostatních tělesných buněk. Přísun kyslíku a čerstvého vzduchu je dnes velmi často zanedbáván a můžeme se s tímto jevem setkat jak ve školách, tak na pracovištích a bohužel i v domácnostech. Podceňujeme větrání a zbytečně se „trávíme“ toxickým oxidem uhličitým vydechovaným z plic.silueta skákající dívky
Skákání na trampolíně urychluje okysličování tkání velmi výrazně, dokonce rychleji, než u některých sportů, zejména silových. Prospívá každému, bez rozdílu věku a mohou si jej užít jak děti, tak i senioři. Dbát bychom měli především na zabezpečovací prvky (ochranné sítě a kryt pružin) a také na nosnost výrobku a dostupnost náhradních dílů.